postheadericon Knorr vildleder igen om smagsforstærkere

fond du chef 800Det internationale fødevaremærke Knorr vildleder igen forbrugerne omkring den udbredte brug af smagsforstærker i deres produkter. Denne gang drejer det sig om produktserien FOND "DU CHEF" (Kokkens fond) som anprises som værende uden tilsatte smagsforstærkere, selvom den er tilsat gærekstrakt, som netop har et højt indhold af smagsforstærkeren mononatriumglutaminat.

Knorr har tidligere benyttet samme vildledende markedsføring for deres pulversaucer og lasagneprodukter, men ændrede markedsføringen efter en anmeldelse fra Aktive Forbrugere.

Læs mere…

 

postheadericon Danske virksomheder tager ansvar i Bangladesh

RanaPlaza ILRF 1000xSeks danske virksomheder har nu underskrevet aftalen 'Accord on Fire and Building Safety in Bangladesh', som skal forbedre de livsfarlige forhold på tekstilfabrikkerne i Bangladesh.

Det er IC Companys, DK Company, PWT Group, COOP Danmark, Dansk Supermarked og Bestseller med tøjmærker som Vero Moda og Jack&Jones. Mere end 55 række førende internationale tøjvirksomheder havde allerede underskrevet aftalen herunder H&M, Inditex (Zara), PVH (Calvin Klein), Tchibo, Helly Hansen, G-Star, Benetton og Esprit.

Læs mere…

 

postheadericon Ofrene for fabrikskatastroferne i Bangladesh mangler stadigt at få erstatning

Den 24. april kollapsede Rana Plaza tekstilfabrikken i Bangladesh og mere 1127 arbejdere blev knust til døde og over blev 1650 indlagt på hospitalet. En lang række internationale tøjvirksomheder fik produceret på fabrikken. Bl.a. Bennetton, Mango og Danske Texman som har tøjkæderne Tøjeksperten og Wagner. En international kampagne og underskriftindsamling lægger pres på virksomhederne for at betale erstatning til ofrenes efterladte og de sårede.

Læs mere…

 

postheadericon Adidas betaler Kizone arbejdere

adidas aktion 11062012 550International kampagne tvinger sportstøjgiganten Adidas til at betale 2.800 indonesiske tekstilarbejdere 1,8 millioner US$ i udestående løn efter lukningen af sportstøjsfabrikken PT Kizone i april 2011.

Aktive Forbrugere har deltaget i kampagnen med aktion mod addidasbutik i København og deltagelse online-aktioner og underskriftindsamling.

Læs mere…

 

postheadericon Mere end bare billige priser

Man siger at bedst og billigst er det vi forbrugere vil have. Det lyder godt, men desværre er det langt fra altid at virkeligheden kan levere begge ting på samme tid. Afskaffelsen af lukkeloven har muligvis givet lavere priser, men til gengæld betydet færre butikker, lave service og dårlige udvalg.

Læs mere…

 

 SC Logo


konkret_oekologi_banner120

Who's Online
Vi har 77 gæster online