postheadericon Dansk Supermarked kender ikke varen

Dansk Supermarked ændrer nu den vildledende markedsføring af deres egen 'Æble Fruit Biscuits' fordi varen reelt indeholder rosiner i stedet for de friske æbler der vises på varens emballage. Ændringen kommer som en følge af en anmeldelse fra Aktive Forbrugere og foregriber et påbud fra fødevaremyndighederne.

Læs mere…

 

postheadericon Øko-fusk i Fakta

Butikskæden Fakta har i forbindelse med markedsføringen af konventionel frugt og grønt i deres tilbudskatalog benyttet betegnelsen "grønne øko-priser" som nemt kunne forlede forbrugerne til at tro at varerne var økologiske.

Læs mere…

 

postheadericon Softice uden fløde og vanilje

Det meste soft ice som sælges i Danmark produceres stort set uden brug af hverken fløde eller ægte vanilje, fx bruger Frisko vegetabilsk fedt (olie) og skummetmælkspulver i stedet for fløde og Nestlé bruger aroma i stedet for ægte vanilje. Det viser en undersøgelse fra Aktive Forbrugere.

Læs mere…

 
Flere artikler...