postheadericon Debatmøde om EU og fødevarerne

Er den danske fødevaredebat provinsiel? Aktive Forbruger afholdt et fyraftens debatmøde i København den 13. oktober 2006 om den danske fødevaredebat i europæisk perspektiv.

Læs mere…

 

postheadericon Lidl vild med vildledning

Supermarkedskæden Lidl benytter sig af grov og ulovlig vildledende markedsføring.Fx. sælges Jordbær Ice Tea som kun indeholder 0.2% jordbær. hindbærbolsjer uden hindbær og mælkecreme hvis hovedbestanddel er sukker og planteolie.

Læs mere…

 

postheadericon Fusk med Frugtstænger

Fødevarevirksomheden Castus A/S fusker med frugtstænger ved brug af vildledende markedsføring. Fødevareregion Nordjylland har fundet, at Castus A/S overtræder loven ved at kalde et af deres produkter "Jordbær" frugtstænger, når det kun indeholder 1,2% jordbær. Afgørelsen blev truffet efter en anmeldelse fra Danmarks Aktive Forbrugere.

Læs mere…

 
Flere artikler...