postheadericon Aktion mod New Yorker og Solid

Aktivister fra Clean Clothes Campaign Danmark, Aktive Forbrugere og Paytime i aktion mod sandblæsning på strøget onsdag den 30. marts 2011.

Mange jeans har deres slidte look fordi de er behandlet med sandblæsning, selvom denne behandling af jeans er kendt for at dræbe og invalidere sandblæsnings- arbejderne i tekstilproducerende lande som Tyrkiet, Bangladesh og Cambodia.

Alligevel har virksomheder og tøjbrands som danske Solid og internationale New Yorker afviset en reel dialog om problemet.

Clean Clothes Campaign og Aktive Forbrugere fører en kampagne for at stoppe sandblæsning af jeans. Store mærker som Levi's, Wrangler, Hennes & Mauritz og de danske Jack & Jones og Jackpot har allerede meddelt at de stopper brugen af sandblæsning.

Læs mere…

 

postheadericon Kampagne mod sandblæste “Killer jeans”

Mange af de jeans som sælges i butikkerne har deres slidte look fordi de er behandlet med sandblæsning, selvom denne metode giver arbejderne den dødbringende sygdom silikose. Virksomheder og tøjbrands som danske Solid og Dansk Supermarked, og internationale som New Yorker og Armani afviser en reel dialog om problemet.

Derfor starter Clean Clothes Campaign Danmark og Aktive Forbrugere en kampagne som sætter fokus på sandblæsning. Kampagnen starter med en aktion onsdag den 30.03.2011 mod Solid og New Yorkers butikker på Strøget i København.

Læs mere…

 

postheadericon Adulhalim Demir - sandblæsningarbejder

Interview med Adulhalim Demir - en tidligere sandblæsningarbejder fra Tyrkiet, som lider af silikose og ikke længere kan forsørge sine børn.

Læs mere…

 
Flere artikler...