postheadericon Øko-fusk i Fakta

Butikskæden Fakta har i forbindelse med markedsføringen af konventionel frugt og grønt i deres tilbudskatalog benyttet betegnelsen "grønne øko-priser" som nemt kunne forlede forbrugerne til at tro at varerne var økologiske.

Læs mere…

 

postheadericon Softice uden fløde og vanilje

Det meste soft ice som sælges i Danmark produceres stort set uden brug af hverken fløde eller ægte vanilje, fx bruger Frisko vegetabilsk fedt (olie) og skummetmælkspulver i stedet for fløde og Nestlé bruger aroma i stedet for ægte vanilje. Det viser en undersøgelse fra Aktive Forbrugere.

Læs mere…

 

postheadericon Føtex beklager billeder af tomater i jord

Efter en anmeldelse fra Danmarks Aktive Forbrugere beklager Dansk Supermarked, at de i deres Føtex-butikker har markedsført "De Go'e Danske tomater"med billeder af tomater der vokser i jord. I Danmark er det nemlig kun økologiske tomater der vokser i jord, mens ikke-økologiske tomater vokser i rockwool. 

Læs mere…

 
Flere artikler...